God jul

Kategori: Allmänt

Nu har även jag jullov! Var lite bittert att gå upp klockan 6 imorse när hela familjen låg och sov. Men det var kul på avslutningen, dikter om sex, dikter om tomtar som dör, tävlingar om 7,5kg godis, allsång på massa språk, osv. Inte direkt en traditionell julavslutning i nån kyrka som jag är van vid. 
 
Ikväll har vi haft någon sorts lillejul hos mamma. Vi åt hemmagjorda köttbullar och gav varandra julklappar. Jag gjorde pannacotta till efterrätt och det blev jätte gott! Vi bestämmde oss också för att öppna julklapparna idag tillsammans istället för att vänta till julafton, då alla är på olika ställen. Jag fick en massa kul saker! Bland annat en kokbok med cupcakes recept! Bakbok kanske det heter då? Ni som känner mig vet att jag äääääälllsskarrr att stå i köket och baka! Fick massa andra saker som jag blev glad för, men det är nog boken som kommer mest till användning. 
Kvällen avslutates just med film, nu ska jag antagligen gå och lägga mig. Imorgon åker jag till pappa, och innan det ska jag ha städat mitt rum och packat. Mina favoritsysselsättningar.(Nej.) 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: