24.04.2013

Kategori: Allmänt

 
En helt galen dag!!
 
Jag och Louise gick från skolan halv elva. Vi gick till coop och köpte mackor och lite smått och gott innan vi gick vidare till stationen. Där träffade vi Louise kompis Caroline som också skulle följa med. Vi tog oss med tunnelbana och pendeltåg ända fram till Globen.
 
Vi var där runt 13.00 och vi var nästan först i kön. Där satt vi i fem och en halv timme. De släppte alltså in oss halv sju. Vakterna var jätte snälla och trevliga, men stränga när det gällde regler. Inget spring, ingen ska tränga sig i kön, man får gå ifrån kön i max 20 minuter (gå på toa, sträcka på benen, köpa mat osv.)  annars ryker ens plats i kön och man får ställa sig längst bak. Efter några timmar var det en flera meter lång kö bakom oss med flera hundra personer. 
 
Ett tag la jag och Louise oss ner och skulle vila lite. Helt plötsligt börjar alla i kön skrika och bli helt galna. Det var RMM som gjorde en video och de låtsades att Jusin gick förbi! haha! Ni har säkert sett den med limon på facebook!
 
Som sagt så fick vi gå in halv sju. Där rök också våra platser längst fram vid scenen, genom att folk trängde sig. Men vi hade ändå bra platser.
 
Vi satt på betonggolv inne i globens arena (man fick inte stå pga trycket som skulle bildas om alla packade ihop sig längst fram) i ca en och en halv timme innan förbandet började. Lite halvdåliga 14-åriga svenskar som gillade att hoppa runt på scenen. 
 
Ännu en timme gick och jag mådde väldigt dåligt, jag var trött, hade lågt blodsocker, druckit för lite osv. Men sen, strax efter klockan nio började nedräkningen! Och sen kom sjävaste Justin Bieber. (Han var alltså inte sen) Det var helt fantastiskt och jag började faktist gråta under två tillfällen, först i början när jag insåg att han faktist stog där på scenen och känslorna bara svämmade över, sen när han sjöng U smile. Då hade jag glömt bort illamåendet och det var bara så underbart!
 
Jag har inga ord för att beskriva hur det var. Det är absolut något jag kommer minnas för resten av livet.
 
okej, här kommer väärsta bildbomben med ett urval av alla bilder jag lyckades ta :)
Obs, jag har personligen tagit alla bilder med min egna kamera.
Om någon vill låna/kopiera/spara bilder så är det helt okej om ni säger till först så att jag vet om det :) tack!
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Louise säger:

    Tack för en underbar dag!! :D
    Superfina bilder!

    2013-04-25 | 19:16:50

Kommentera inlägget här: