Gym, serier och chokladtårta

Kategori: Allmänt

Hej igen!
 
Första dagen efter sportlovet var helt okej, hade bara tre lektioner varav en var idrott så det var ganska skönt. Gymmade idag, har inte varit på gymmet på ca två veckor pga sjukdom och lathet. Men det känndes bra att träna lite, även om jag inte orkade lika mycket som innan mitt lilla uppehåll. Det gör mig däremot mer motiverad att faktist ta mig dit även när det är lov. 
 
 
 
När jag kom hem fixade jag lite saker som att ringa EF språkresor och be dom byta mejladress som jag klantigt nog stavad fel när jag bokade, chatta med comviq som som vanligt inte kunde lösa mitt problem (att inte kunna ta emot sms), gjorde tyska läxan och duschade innan jag började kolla på första avsnittet av Pretty little liars. Jag har kollat på alla avsnitt som finns av Desperate Housewives, Sex and the City, One tree Hill, Good christian bitches, Jersey Shore, Hart of Dixie och säkert någon mer så nu tänkte jag att det är dags att kolla på Pretty little liars som alla verkar ha sett redan. So far so good!
 
Tips på chokladtårta!
Under lovet skulle jag baka "kladdiga brownies" men hittade ingen form/plåt som passade. Så jag hällde smeten i en "kladdkakeform" (vanlig rund form). Jag hade den inne i ugnen lite längre än man skulle, dvs ca 40 min på 150 garder istället för 25 minuter. Sedan lät jag den svalna ca en halvtimme innan jag hade på chokladglasyr (mjölkchoklad, kaffe, kakao, smör och florsocker). Glasyren stelnar och sedan hade jag på den hackade chokladen som blev över från glasyen. Det blev jätte gott! Inte allt för mäktigt men ändå väldigt chokladig, perfekt för oss som älskar choklad!
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: